Krónika

Csoportos nyelvtanulás Batthyányis diákokkal

Csoportos nyelvtanulás Batthyányis diákokkal

A Batthyány Lajos Gimnázium és a Zrínyi Miklós Általános Iskola között létrejött együttműködés kertében a két iskola 8. évfolyamos angol tagozatos diákjai találkoztak, hogy az eddig megszerzett angol nyelvtudásukat, ismereteiket gyakorolják, illetve bővítsék.

A találkozás színhelye: a Batthyány Lajos Gimnázium. A foglalkozásokat Olasz Nóra angol-német szakos tanár (Batthyány Gimnázium), illetve Pécsi Judit angol szakos tanár ( Zrínyi Miklós Ált. Isk. /BLG) vezeti, ill. segít a helyes nyelvismeret elsajátításában.

Az első foglalkozásra 2025. november 12-én került sor.

A találkozás bemutatkozással kezdődött természetesen angol nyelven. Témája a Halloween – hez kapcsolódott. Mit- és miért ünnepeljük a Halloweent?.

Ezek után a diákok 4-fős vegyes csoportokat alkottak, és angol nyelvű Kvíz, és Ki mit tud következett fenti témában.

Ez alkalommal csoportosan megoldandó feladatokat választottuk. A csoportos órák lehetőséget biztosítanak az életszerű kommunikáció gyakorlására, segít fejleszteni a beszédkészséget egymással, mindezt tanári segítséggel. A csoportos nyelvtanulás egy dinamikus környezetet teremt, amely nemcsak a nyelvi készségeket, hanem a szociális kapcsolatokat és a motivációt is erősíti.

A nyelvtanulás mellett új barátságok születhetnek, ami gazdagítja a tanulási élményt.

A találkozás egy vidám angol nyelvű társasjátékkal zárult.

Legközelebb december 8 -án találkozunk.

Továbbképzés Mauthausenben

Továbbképzés Mauthausenben

Iskolánk pedagógusa, Budáné Józsa Szilvia a jeruzsálemi Yad Vashem Intézet pályázatát elnyerve, egy 20 fős magyar pedagógus csoport tagjaként vett részt egy holokauszt tanításmódszertani továbbképzésen Linzben, Mauthausenben és Gusenben

Budáné Józsa Szilvia beszámolója:

A 4 napos tanulmányút első napján megismertük Hitler „kedvenc” városának, Linznek a nevezetességeit, kiemelve a Führer életéhez kapcsolódó épületeket, helyszíneket. A második és harmadik napon a Linztől 21 km-re lévő koncentrációs táborba, Mauthausenbe utaztunk. Itt megismertük a munkatábor történetét, emlékhelyeit, megnéztük és egyéni-, páros -és csoportmunkával feldolgoztuk a kiállítások anyagait. Több workshop foglalkozás keretén belül megbeszéltük, hogy hogyan lehet a holokauszt témakörét tanítani, milyen módszertani eszközök segítségével lehet a gyerekek „lelkét” megérinteni. A negyedik napon a Gusen-i Emlékhelyre látogattunk, ahol vezetőnk bemutatta a tábor helyszíneit, s megmutatta azokat a látványterveket is, mely alapján 2032-re egy modern, korszerű Látogatóközpont fogja fogadni az ide látogatókat.

Nagyon hálás vagyok, hogy részt vehettem ezen a megrázó, de egyben felemelő és kimagasló színvonalú továbbképzésen, mely során emberileg és szakmailag is sokat tanultam. Hiszek abban, hogy egy nagyszerű csapat tagjaként vihetem tovább a látottakat és hallottakat, bízva abban, hogy pedagógusként sokat tehetek azért, hogy, ahogy egy jelképes kőkoporsó feliratán olvastam: "A halottak sorsából tanuljanak az élők."

Boldogságóra 3.a - november

Boldogságóra 3.a - november

November hónap témája: A társas kapcsolatok szerepe

A harmadik osztályos gyerekek számára a társas kapcsolatok különösen fontosak, hiszen ebben az életkorban egyre inkább a kortársak véleménye és támogatása válik meghatározóvá. A közösségben eltöltött idő során megtanulják, hogyan fejezzék ki az érzéseiket, hogyan működjenek együtt, és miként oldják meg a konfliktusaikat. A Boldogságóra keretében végzett gyakorlatok segítik őket abban, hogy felismerjék saját és társaik erősségeit, fejlődjön az empátiájuk, és megtapasztalják, milyen értékes a támogató közösség.

A foglalkozások során hangsúlyt kapott a barátság, a segítségnyújtás, a közös élmények öröme és az egymásra való odafigyelés. A gyerekek különböző játékos feladatok révén tudatosabban figyeltek arra, mi teszi jobbá egy osztályközösség légkörét, és hogyan járulhatnak hozzá ők maguk a pozitív kapcsolatok kialakításához. A program erősítette az összetartozás érzését, és hozzájárult ahhoz, hogy a tanulók biztonságban, elfogadva és megbecsülve érezzék magukat a közösségben.

1.Rengeteg kézműves tevékenységet csináltunk:lámpást közösen, barátságfát, szem rajzot( Keresd tudatosan a szépet!), boldogság üveget,...

2. Bő téma volt a barát, a barátság szerepe és értéke.

Páros játékokat játszottunk :

-csukott szemmel rajzoltunk

-egymás hátára írtunk

-egymás fülébe súgtunk láncba, majd lerajzoltuk

-a társunk kezével rajzoltunk

-"forró zuhany" játékot játszottunk, amiben csupa pozitív dolgokat ontottunk egy emberre.

-Dobj és beszélgess! - játékot játszottunk

-barátság bingót csináltunk

A legfontosabb az elfogadás téma volt. Mindenki értékes, jó vmiben. S mindenkinek vannak hibái. Így kell szeretni. Ehhez alkalmazkodni.

3.Jó szokásunk szerint örülünk egymás sikerének. Ismét rajzpályázaton nyert gyermek. Sportban is jeleskedtek. Elmesélik egymásnak az élményeiket, mi pedig büszkék vagyunk egymásra.

4.Tovabbra is tartjuk a szülinapokat. Együtt hangolódunk az ünnepekre, rajzzal, osztálydíszítéssel, műsor készítéssel.

5. Olvasás órán a másság, az önzetlenség és az empátia központi téma volt olvasmányaink során.

6. November 11-én Budapesten egy csodálatos szakmai nap és ünnepség keretében átvehettem Bagdi Bellától immár az Örökös Boldog Iskola címet, 9 év tevékenysége után.

Nagyon hálás vagyok a programnak. Nagyon sokat épültem magam is belőle. Hiszek a pozitív pszichológia erejében. Hiszem, hogy lehet "Jobb velünk a világ!"

Illésné Kun Hajnalka, tanító

Krókusz Projekt- Virággal az erőszak ellen

Krókusz Projekt- Virággal az erőszak ellen

Európai oktatási programhoz csatlakozott iskolánk. A sikeresen működő, korszerű és hatékony történelmi ismeret- és személyiségfejlesztő programban 13 ország több százezer fiatalja és pedagógusa vesz részt.

Iskolánk idén első alkalommal csatlakozott a Holocaust Education Ireland és a Szembenézés Alapítvány projektjéhez, amely az ELTE PPK Neveléstudományi Intézet és a Magyarországi Reformpedagógiai Egyesület támogatásával, valamint az Európai Unió társfinanszírozásával valósul meg.

A programban virágültetéssel emlékezünk az előítéletekkel kezdődő népirtások sok millió, köztük a holokauszt 1,5 millió gyermekáldozatára. A Nemzeti Alaptantervhez is illeszkedő kezdeményezés az élménypedagógia eszközeit alkalmazza, játékos, interaktív megoldásaival alkalmas a résztvevő diákok bevonására és önálló cselekvésre inspirálja őket. Növeli történelmi tudásukat és érzékenységüket, nyitottságukat, alkalmazkodóbbá, elfogadóbbá teszi őket mások, és önmaguk iránt is.

A projekt örökös fővédnöke Fahidi Éva, író, holokauszttúlélő, aki 2023-ban hunyt el 97 évesen. Gondolatai ma is példaértékűek:

„…Annak szentelem az életemet, hogy elmondjam a gyerekeknek, ne hagyják, hogy a gyűlölet vezesse a társadalmakat. És ha gyűlöletre uszítják őket, tiltakozzanak ellene. Az ember nem gyűlöletre született, az ember jóságra született…"

A Krókusz Projekt az elültetett virágokról kapta a nevét. A vészkorszakban a zsidó emberek ruháján kötelezően viselt csillagra emlékeztető alakjával és sárga színével az előítéletre, a kirekesztésre utal, tavaszi virágként, pedig a remény, az élet szimbóluma. Számunkra az életen van a hangsúly: „Előítélet helyett válaszd az Életet!”

Iskolánk 5.b osztályos tanulói és a történelem szakkörös tanulók (5-8.osztály) vesznek részt a projektben. A projektvezető pedagógus: Budáné Józsa Szilvia. November 14-én közös virágültetést szerveztünk, az 5. b osztályos tanulók virágcserepekbe, a 8.b osztályos történelem szakkörösök pedig a Ságvári kertben ültették el a virághagymákat. A virágültetést megelőzően külön órákon foglalkoztunk a projekt tartalmával, sokat beszélgettünk az erőszakmentesség fontosságáról és egymás elfogadásáról. A projekt elindult…. s már várjuk a tavaszt, hogy a virágok kibújjanak….

Budáné Józsa Szilvia, történelemtanár

1-20   21-40   41-60   61-80   81-100   101-120   121-140   141-160   161-180   181-200   201-220   221-240 >>>

Pályázatok