Novemberi boldogságórák a 3.a-ban

Novemberi boldogságórák a 3.a-ban

A Boldog Iskola program novemberi témája a társas kapcsolatok ápolása.

Illésné Kun Hajnalka tanítónő beszámolója:

Az ember társas lény. Kapcsolataink döntő hatással vannak személyiségfejlődésünkre és társadalmi beilleszkedésünkre. Nem lehet eléggé hangsúlyozni, milyen fontosak a társas kapcsolatok az egészségünk és a lelki jóllétünk szempontjából is. Ha boldogabbá akarunk válni, érdemes a társas kapcsolatainkba fektetni az energiánkat.

  1. A társas kapcsolatok egyik legfontosabb szerepe a támasznyújtás feszült, szenvedéssel teli időkben.
  2. Kutatások bizonyítják, hogy nincs jobb megküzdési mechanizmus, mint megbízni egy hozzánk közel álló emberben, és megosztani vele gondjainkat.
  3. Egészségesebbek, és tovább élnek azok az emberek, akiknek nagyon erős a társas támogatottságuk.
  4. Legtöbben emberi kapcsolatainkban érezzük át a szeretet érzését, és ez az egyik legfontosabb boldogságforrásunk.
  5. A társas támogatás elengedhetetlen segítség ahhoz, hogy meg tudjunk birkózni az élet kihívásaival és kudarcaival.

A MAI ÉLETÜNKBEN KÜLÖNÖSEN NAGY SZÜKSÉG VAN A BARÁTI KAPCSOLATOK STRESSZT ŰZŐ, ENERGIÁT KÖLCSÖNZŐ, ÖRÖMSZERZŐ HATÁSÁRA.

A 3.a osztályban ezt a témát így dolgoztuk fel:

A hónap során a gyerek figyelmét arra irányítottam, hogy ők a társas kapcsolataik felelős szereplői. Többféle kapcsolatrendszer működését körbejártuk, a barátság és a családi kapcsolatok részét a leghangsúlyosabban. Kiemeltük, hogy a társas kapcsolatok folyamatos törődéssel, ápolással tarthatók karban.

A hónap során sokféle tevékenységet végeztünk:

  1. Megnéztük közösen az "Összetartozunk" c. filmet gondolatébresztőnek. Egy  gyermek nehézségeiről szólt, aki új közösségbe került. Mit él át, ki hogy segít rajta... S magunkra vetítettük, megbeszéltük, eljátszottuk a szerepeket – levonva a különböző tanulságokat, saját tapasztalatokat.
  2. Barátságvirágot készítettek. Középen voltak önmaguk, a szirmok jelentették a barátokat. Volt gyermek, aki nem tudott a családtól elvonatkoztatni, s őket is odavette. Sőt házi kedvencük fontosságát is kiemelték, mint az egyik legnagyobb örömforrást. (Lassan minden gyermeknek kutyája van az osztályunkban! :-)   )
  3. Minden gyermek megkapta az osztálynévsort, s mindenki minden társa neve mellé írt egy-két pozitív dolgot, amit szeret benne. Ebből egy későbbi meglepi fog készülni. Öröm volt látni, hogy nem kellett gondolkodniuk a társaik pozitív értékein...
  4. A hónap során szabadidőben sokat építettek közösen, hisz nagyon nagy öröm számunkra a közös tevékenység, alig várják, hogy erre legyen idő - nagyon értékes percek ezek.
  5. Minden gyermek megkapott egy puzzle darabot, amire rárajzolta a saját jellemzőit, majd egybe ezekből összeraktuk az osztályt. Kiemelten látszik, hogy egyedül vannak, de mégis együtt egy közösség. ÖSSZETARTOZUNK!!! - mondták!
  6. Az egyik legmeghittebb alkalom a szülinapok megünneplése osztályunkban, nagyon szép perceket okoznak ezek mindannyiunknak.
  7. Meseíró versenyre sok mesét írtak a gyerekek, s öröm volt látni, hogy mikor elkészültek vele, mindig boldogan felolvasták műveiket a többieknek, akik örömmel tapsolták meg a kis "írókat", s megbeszéltük  a munkájukat.

Igazán tartalmas percek voltak ezek ebben a nehéz időszakban, ezekre van a legnagyobb szükség most. A társak, a közösség ereje ad biztonságot, segít át minket ezeken az időkön. Mindegyikünk épülésére szolgálnak.

Kapcsolódó galéria

Novemberi boldogságórák a 3.a-ban

Pályázatok