Márciusi boldogságórák a 4.a osztályban

Márciusi boldogságórák a 4.a osztályban

Márciusi témájuk az apró örömök élvezete volt.

Illésné Kun Hajnaka tanítónő beszámolója:

A márciusi téma az apró örömök élvezete.

A foglalkozásokon beszélgettünk arról, hogy miért fontos, hogy észrevegyük a mindennapok apró örömeit, hogy értékeljük életünkben az apró pozitív dolgokat. Megbeszéltük, hogy ki mikor érzett utoljára örömet, s ez milyen érzés volt. Majd gyűjtöttünk  példát, kinek mi okozhat örömet a hétköznapokban. Próbáltuk tudatosan keresni napjainkban a szépet, a jót, a boldogító dolgokat.

  1. A hónapot tudatos sétával indítottuk az iskolánk környékén. Feladat volt: Keress szép dolgokat és szólj! Pillanatok alatt meglátták a feladat értelmét, s csak úgy ragyogtak a gyermekarcok. „Mennyi,  mennyi öröm mellett megyünk el naponta!” -állapították meg.
  2. Majd kaptak direkt feladatlapot, amin apró dolgok voltak, s ezeket kellett megtalálni a külvilágban-pl. bogár, virág, napsugár,…. Már a feladat is hatalmas örömet jelentett a gyerekek számára.
  3. Két hétre gyakorló kolléga érkezett hozzánk, akivel hamar egy hullámhosszra kerültünk, s sok örömet, szép közös pillanatot éltünk át vele.
  4. A hónap tele volt örömökkel, hisz rengeteg versenyben bővelkedett, ahol csak úgy tarolták a gyerekek a szép helyezéseket. Ilyen volt például a szavalóverseny, prózamondó verseny és a német nyelvű szavalóverseny. Izgultunk egymásért és osztoztunk egymás örömeibe, büszkék voltunk rájuk. A sok készülés, gyakorlás meghozta a boldogságot nekik.
  5. Kiemelkedő rajz tehetségükkel sok örömet okoz az osztály minden egyes rajz órán és a termünk díszítésében. Nagy szeretettel és örömmel végzik minden egyes alkalommal ezeket a tevékenységeket, melyben valóban kiemelkedően tehetséges az osztály.
  6. Márciusban kiemelkedő téma volt a magyarság, a történelem, a szabadságharc, a hazaszeretet,  Petőfi élete,…  . Megtanultuk a Nemzeti dalt. S mint minden évben, ellátogattunk a közeli emlékműhöz a kokárdánkkal, és a lépcsőn büszkén elszavalták a verset a gyermekek. Nagyon jó érzés volt látni az örömüket és az összetartozást, a kialakított hagyományainkat, mely összeköt minket.
  7. Az iskolánk könyvtárában a nemzeti ünnephez kapcsolódva egy nagyon jó hangulatú és sok tudást megosztó vetélkedőn vettünk részt, ami nagyon pozitív élmény volt mindannyiunknak.
  8. A Víz Világnapja alkalmából – mint minden évben – idén is ellátogattunk a Soós Kutatóközpontba, ahol fantasztikus és tartalmas délelőttött töltöttünk el. Volt kiállítás, állatsimogató, tudományos előadás és kísérletezés. Ezt a programot nagyon szeretjük, mindig nagyon színvonalas és igényes hosszú évek óta.
  9. Idén is megünnepeltük a Boldogság Világnapját. A gyerekek szívecskés üzeneteket osztogattak egész nap az iskolában a diákoknak. Plakátot készítettünk a boldogságról. S mivel hivatalosan 5 éve vagyunk Boldog Iskola, készítettünk a gyerekekből egy ötös számot mutató képet emlékül.
  10. Szófelhőt készítettünk a boldogságról.
  11. Játékokat játszottunk, pl. láncban mondtunk egymás után a szavakat, kinek mi okoz örömet, …
  12. Nagy öröm volt számunkra a 100. ünnepi matekóra is, melyen játékos szabadulószobás feladatokat oldottunk meg.
  13. A hónap végét egy fantasztikus iskolai táncverseny zárta, ahol a gyerekek nekünk táncoltak, együtt izgultunk egymásért.

Mindezeket átgondolva látszik, mennyi közös, boldog élményt élünk át egy hónap alatt együtt, ami közel hoz minket és közösséggé kovácsol. Négy év alatt egyre több, visszatérő dologgal találkozunk, mely az osztályunk hagyományává vált. Tudatosan próbáljuk mindenben a pozitívat, az apró örömöt megtalálni, s talán ez emeli ki a kis csapatom a többi közül, a pozitív látásmód, a szeretet, a boldogság, az öröm tudatos keresése. Ez az értelme a boldogságóráknak, melyet továbbra is nagyon hasznosnak tartok, mivel ezekre a gondolatokra muszáj időt szánni, s itt van mód rá, de megéri!!!

Kapcsolódó galéria

Márciusi boldogságórák a 4.a osztályban

Pályázatok