Májusi boldogságórák a 3.a-ban

Májusi boldogságórák a 3.a-ban

A boldogságórák májusi témája: a testmozgás gyakorlása.

Illésné Kun Hajnalka tanítónő beszámolója:

„Aki nem szakít elegendő időt az egészséges testmozgásra,
az kénytelen lesz időt szakítani a betegségre.”

Gert von Kunhart

A testmozgás gyakorlása – ízelítő az elméletből

A Semmelweis Egyetem Magatartástudományi Intézetének kutatói a koronavírus 3. hullámának végén 2021. április 15. és június 15. között egy országos, online felmérést végeztek. Arra keresték a választ, hogy a Covid-19 járvány miatt bevezetett korlátozások miként változtatták meg az emberek fizikai aktivitását, és mindez hogyan hatott a lelkiállapotukra. A Semmelweis Egyetem Magatartástudományi Intézetének kutatói szerint a XIX. században élt Walter Bradford Cannon orvos, fiziológus és neurológus által bevezetett „harcolj vagy menekülj” elmélete szolgálhat magyarázatul arra, hogy akik egyfajta kihívásként élték meg a járvány miatti lezárásokat, többet kezdtek mozogni, aktívabb életmódot kezdtek folytatni, és így jobb lelkiállapotban voltak a járvány lecsengésekor, mint azok, akik a korlátozásokat fenyegetésként élték meg, ezáltal fizikai aktivitásuk csökkent. Azok is kedvező pszichés kondícióval rendelkeztek, akik testmozgási szokásaikon csak részben változtattak, például nem edzőteremben, hanem otthon futottak, edzettek.

Mindenképpen fontos és hasznos beiktatnunk a gyerekek és saját magunk életébe is a rendszeres fizikai aktivitást. Találjuk meg a kedvünkre való programokat, fokozatosan emeljük a kihívások mértékét és tartsuk magunkat karban testestül-lelkestül!

A témát sokrétűen feldolgoztuk:

  1. Elolvastuk A mezei nyúl és a sündisznó című mesét. Megbeszéltük a tanulságot, hogy mennyire fontos az egészséges életmód, s az arra való biztatás. Aki ügyetlenebb, nem szabad lenézni, hanem inkább a sportra ösztönözni. Beszélgettünk a kettő szereplő közti konfliktusról. Ki hogy viselkedett? Mi a véleményünk? Hogy kellett volna viselkedie? Voltunk-e mi már hasonló helyzetben?
  2. Rejtvényt fejtettünk  a sporttal kapcsolatban - ezt nagyon élvezték a gyerekek.
  3. Ebben a hónapban több lehetőséget kaptak a gyerekek a kedvenc szabadtéri játékaikra, az időjárás különösen kedvezett ennek. Megállapítottuk: A SPORT AZ EGYIK LEGNAGYOBB BOLDOGSÁGFORRÁS!!!
  4. Sokat játszottunk,nevettünk ebben a hónapban. Pl. lassított felvétellel bemutattak sportokat, amit folytatni kellett, s kitalálni. Nagyon derűs pillanatok voltak ezek.
  5. Beszélgettünk a kedvenc sportolónkról nagyon sokat.
  6. Plakátot készítettünk a sokféle sportágakról.
  7. Csapatokban versenyeztünk, kinek jut több gondolat, szó, fogalom, érzés, stb... eszébe  a sporttal kapcsolatosan.
  8. Elmesélték egymásnak a saját sportsikereiket és az oda vezető utat is.
  9. Szóláncot játszottunk, hozzá kellett tenni egy-egy sportágat, megismételve az előtte hangzottakkal. Ez nagyon tetszett nekik, nagyon kellett koncentrálniuk hozzá.
  10. Az egészséges életmódhoz az egészséges étkezés is hozzátartozik. Erről sokat beszélgettünk, majd táplálkozási piramist rajzoltunk. S megbeszéltük, mi magunk milyen ételeket fogyasztunk.

Tartalmas volt ez a hónap, bőrünkön éreztük a sport boldogító erejét.

Kapcsolódó galéria

Májusi boldogságórák a 3.a-ban

Pályázatok