Áprilisi és májusi boldogságórák a 2.a-ban

Áprilisban a Boldogságóra program témája a megbocsátás, májusban a testmozgás öröme volt. Illésné Kun Hajnalka tanítónő beszámolója >>>
Áprilisi boldogságórák 2.a
A megbocsátás
A megbocsátást gyakran úgy határozzák meg, mint egy egyéni, önkéntes belső folyamatot, amelynek során elengedjük a harag, keserűség, düh, bosszú és megtorlás érzéseit és gondolatait valakivel szemben, akiről úgy gondoljuk, hogy rosszul bánt velünk, beleértve saját magunkat is.
A megbocsátásra való képességünk az emberi természet része, amely a természetes szelekció során alakult ki, és az evolúciós tudomány szerint ugyanúgy fejlődött ki, mint a bosszúra való hajlamunk.
„A megbocsátás és a bosszú egyaránt olyan szociális ösztön, amely az ősi emberek számára problémákat oldott meg. Bár mindkettő az emberi természet rögzült aspektusa, ezek a képességek megváltoztathatók, ami reményt ad arra, hogy a világot megbocsátóbb és kevésbé bosszúálló hellyé tehetjük.” (McCullough, 2008).
Egyesek közülünk megbocsátóbbak, mint mások, és a megbocsátás fogalmilag felfogható személyiségvonásként vagy olyan összetettebb tulajdonság aspektusaként, mint a rugalmasság.
A témát sokféle módon dolgoztuk fel:
- szófelhőt készítettünk a megbocsátás szóhoz
- rejtvényt fejtettünk, melynek megoldása: a SAJNÁLOM- szó volt
- kiengesztelő rajzokat, egyéb kis ajándékokat készítettünk és egymásnak adtuk ,megpróbáltuk a problémákat megbeszélni, kiengesztelődni, …
- feldolgoztuk A három csibe c. mesét, mely szintén a megbocsátásról szól
- saját élményeink alapján kijelentettük, nem is könnyű bocsánatot kérni, s micsoda boldogító öröm, ha megbocsátanak nekünk!
Májusi boldogságórák 2.a
A testmozgás öröme
A testmozgás örömét az jelenti, hogy a rendszeres fizikai aktivitás pozitív hatással van az egészségünkre, a közérzetünkre és a mentális jólétünkre egyaránt. A mozgás segíthet csökkenteni a stresszt, javítja az alvást, és növeli az önbizalmat. Emellett a testmozgás fontos szerepet játszik a testsúly kontrollálásában, az immunrendszer erősítésében és a betegségek megelőzésében.
Ez a téma áll a legközelebb a gyerekekhez életkoruk alapján. Osztályunkban nagyon sok a sportoló, akik rendszeresen edzésre járnak.
- elmesélték a sok edzés küzdelmeit, a sikerhez vezető kemény utat
- rendszeresen büszkék vagyunk társainkra, minden eredményüket elmesélnek, megmutatják a kupákat, okleveleket, érmeket, mi megtapsoljuk örömmel őket
- közös nagy plakátot készítettünk a SPORT témakörben
- saját tornacipő terveztünk
- sportélmények elmeséltünk
- kedvenc sport lerajzoltuk
- mit próbálnék ki?
A sport öröme magáért beszél, nem kell megmagyarázni ezt az örömforrást, mely a közösséget is pozitívan alakítja.